خبرنامه
خبرنامه
           

چه طوری نیت و هدف کاربران از جستجو را تشخیص دهیم؟

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

بهمن ۲۱, ۱۴۰۲

۹:۲۴ ق.ظ

omidbodagh

مخطبان خود را شناسایی کنید

شناخت مخاطبان هدف به شما ایده می دهد که آنها ممکن است به دنبال چه چیزی باشند و چه چیزهایی را جستجو کنند.

روی ویژگی های جمعیت شناختی تمرکز کنید و برای رسیدن به بهترین نتیجه، مخاطبان هدف تان را تحلیل کنید. هرچه که رفتارها، عادات، علایق و سبک زندگی مخاطب هدف خود را بیشتر درک کنید، استراتژی سئوی شما موثرتر خواهد بود.

کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که رفتارها و تمایلات مخاطبان خود را درک کردید، می توانید از این اطلاعات برای ارزیابی اینکه آیا یک کلمه کلیدی به آنها مرتبط است استفاده کنید.

فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کنید و آنها را در ارتباط با مخاطبان هدف خود و مراحلی که در مورد آنها در پست های قبلی بحث کردیم تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند بفهمید که مخاطب شما چگونه به طور خاص یک کوئری را جستجو می کند.

سفر جستجوی کاربر را درک و آنالیز کنید

می توانید سفر جستجوی کاربر و مراحل مختلفی که ممکن است در آن قرار داشته باشد را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا بحرانی ترین مراحل را برای تدوین استراتژی محتوایی موثر شناسایی کنید.

نتایج جستجوی گوگل (SERP) را تجزیه و تحلیل کنید

نتایج جستجوی گوگل را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود تجزیه و تحلیل کنید. محتواهای با رتبه بندی خوب می توانند بینش عمیق تری را در مورد قصد کاربر از جستجوی کوئری موردنظر به شما ارائه دهند.

در صورت تغییر رتبه بندی سایت ها، نتایج را زیر نظر بگیرید، زیرا ممکن است قصد کاربران در طول زمان تغییر کند. مطالعه و آنالیز SERP به شما کمک می کند تا چشم انداز وسیع تری از مخاطبان تان را درک کنید، که این موضوع همیشه می تواند برای شما مفید باشد.

از رقبای خود یاد بگیرید

به محتوای رقبای خود که جایگاه خوبی در گوگل دارند نگاه کنید. آنها چگونه توانسته اند قصد و نیت کاربر را مورد توجه قرار دهند؟

با بررسی و تحلیل محتوای رقبایتان می توانید ایده بگیرید که چگونه می توانید محتواهای خود را در راستای تطبیق با نیت کاربر بهبود ببخشید.

از نویسندگان یا تولیدکنندگان محتوا کمک بگیرید

در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان محتوا بیشتر از شما (به عنوان استراتژیست سئو) به مخاطبان شما نزدیک هستند. از این موضوع استفاده کنید!

بررسی کنید که آیا یک نویسنده، محتوایی که تهیه کرده است که می تواند به برند و کسب و کار شما کمک کند و با مخاطبان آن ارتباط برقرار کند تا منجر به موثر واقع شدن استراتژی سئوی شما شود. اغلب، تولیدکنندگان محتوا بینش و تخصص ارزشمندی در شناخت و تعامل با مخاطبان هدف شما دارند.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

در اینجا من استفاده از چند ابزار ضروری را برای تحقیق کلمات کلیدی به شما توصیه میکنم. من از این ابزارها استفاده می کنم و در همه حال، هدف کاربر به عنوان پایه استراتژی‌های سئو من در نظر گرفته می شود:

  • ابزار Google Trends
  • ابزار Google Analytics
  • ابزار Google Search Console
  • و ابزار SERP People’s ask

استفاده از این ابزارها برای تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی در سئو می تواند خیلی موثر باشد.

پست شده در سئو
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد