امید بداق
امید بداق

سئو

برند سازی

طراحی اختصاصی سایت

دیجیتال مارکتینگ

0

سبد خرید شما خالی است.

امید بداق
امید بداق

سئو

برند سازی

طراحی اختصاصی سایت

دیجیتال مارکتینگ

نوشته بلاگ

ایندکس لینک سایت و بک لینک ها سریع | علت عدم ایندکس

مرداد ۲۶, ۱۴۰۱ سئو, عمومی
ایندکس لینک سایت و بک لینک ها سریع | علت عدم ایندکس

ایندکس کردن لینک چیست | نمایش لینک در گوگل یا ربات های جستو

برای گوگل، کل فرآیند با خزیدن شروع می‌شود: ربات‌ها، به نام googlebots، خزیدن در وب برای صفحات. گوگل ربات های مختلفی برای موبایل، دسکتاپ، ویدیو، عکس، اخبار دارد.

پس از خزیدن صفحات رندر می شوند و در نهایت اگر محتوا برای گوگل مناسب باشد به ایندکس اضافه می شود. روند آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست….

هنگامی که محتوای جدید به محتوای منتشر شده پیوند داده می شود سریعتر ایندکس می شود. به همین دلیل است که صفحات یتیم به سختی فهرست می شوند.

ایندکس سریع لینک های سایت و بک لینک ها

ایندکس سریع لینک های سایت و بک لینک ها

اگه به هر عنوان با مشکل عدم ایندکس، ایندکس کنذ یا آهسته مواجه شدید فقط کافیه با من در ارتباط باشید تا بتونم در ایندکس سریع لینک ها یا بک لینک ها کمکتون کنم.

گوگل دو شاخص مجزا (اولیه و ثانویه) دارد که عبارتند از ایندکس دسکتاپ و ایندکس موبایل

در سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که ایندکس اولیه از دسکتاپ به موبایل تغییر یافته است. این کار برای نشان دادن روندی انجام شد که اکثر جستجوها اکنون با تلفن های همراه انجام می شود. شما می توانید این موضوع را خودتان با نگاهی به تجزیه و تحلیل گوگل وب سایت خود بررسی کنید.

نتیجه این تغییر این است که نتایج جستجوی موبایل کمی متفاوت از نتایج جستجوی دسکتاپ است.

این همچنین به این معنی است که نتایج جستجوی تلفن همراه تغییرات سریع‌تری را در وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند.

ایندکس فرآیندی است که در آن گوگل مرتبط ترین اطلاعات را استخراج کرده و به فهرست اضافه می کند. هنگامی که شما جستجویی را انجام می دهید، گوگل بهترین اطلاعات را بر اساس ایندکس نمایش می دهد. این فهرست شبیه به کتابخانه ای است که در آن میلیاردها صفحه وب ذخیره و سازماندهی شده است. در واقع، اندازه ایندکس گوگل آنقدر که ما فکر می کنیم بزرگ نیست….. از آنجایی که بسیاری از صفحات در اینترنت اسپم هستند یا اطلاعات مفیدی ندارند، هدف گوگل این است که بهترین فهرست ممکن را داشته باشد نه بزرگترین.

اخیراً تأیید شده است که Google کل محتوای یک وب سایت را نمی خزند و بنابراین تعداد محدودی از صفحات را فهرست می کند (https://www.searchenginejournal.com/google-not-indexing-site/416717/)

این اطلاعات در مورد نمایه سازی اکنون در کنسول جستجوی گوگل شما به عنوان صفحاتی که کشف شده اند اما نمایه نشده اند نمایش داده می شوند. محتوا را می توان بعدا خزیده و ایندکس کرد، یا نه….

کنسول جستجوی گوگل | به دنبال مسائل ایندکس

کنسول جستجوی گوگل ابزاری قدرتمند برای بررسی اینکه آیا در حال حاضر مشکل ایندکس کردن وب سایت خود دارید یا خیر است. در سمت چپ، بخش Index–> coverage را خواهید دید.

صفحاتی که گوگل آنها را در فهرست قرار نداده است، در دسته بندی های مختلفی ارائه می شوند:

خطای تغییر مسیر

توسط برچسب “noindex” حذف شده است

خزیده شده – در حال حاضر نمایه نشده است

صفحه با تغییر مسیر

صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب

یافت نشد (۴۰۴)

کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده است

نرم ۴۰۴

تکراری، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرد

تکراری، URL ارسالی به عنوان متعارف انتخاب نشده است

آیا می توان بک لینک های من را ایندکس کرد؟

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا فایل robots.txt به ربات ها اجازه بازدید از صفحه را می دهد یا خیر. اگر ربات ها از خزیدن صفحات با دستور Disallow مسدود شوند، پیام زیر توسط تست سازگار با موبایل گوگل نمایش داده می شود. اگر صفحه ای مسدود شود، نه می توان آن را خزیده و نه توسط روبات ها واکشی کرد.

بلاک شدن صفحه توسط robots.txt و عدم ایندکس

هنگامی که مطمئن شدید که یک صفحه قابل خزیدن است، باید بررسی کنید که آیا این صفحه دارای برچسب noindex نیست.

تگ noindex از نمایش صفحه در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری می کند.

همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید، صفحه ای که فاقد فهرست است همچنان می تواند توسط گوشی هوشمند Googlebot خزیده و واکشی شود.

جلو گیری از اییندکس توسط تگ noindex

نحوه ایندکس کردن بک لینک ها | ایندکسرها چیست؟

ایندکس لینک کاری است که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برای آژانس های سئو و فریلنسرها سخت تر می شود. موضوعات متعددی از شکایات مربوط به میزان موفقیت پایین را می توان در انجمن های سئو یافت. آنچه قبلاً چند روز طول می کشید تا ایندکس شود، اکنون هفته ها طول می کشد. ما اولین مشکلات خود را در نمایه سازی پیوندها در فوریه ۲۰۲۰ تجربه کردیم و در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بهتر نشد.

برای افزایش نرخ نمایه سازی، برخی از افراد ایندکس کننده ها را توسعه داده اند. ایندکسرها پلتفرم هایی هستند که توسط شخص ثالث ساخته شده اند تا فرآیند نمایه سازی را مجبور کنند. تعداد کمی از آنها رایگان هستند و همانطور که انتظار می رود، میزان موفقیت پایینی دارند. در سال ۲۰۲۲، شما می توانید بیش از ۱۰ خدمات نمایه سازی پولی را در بازار بیابید که نرخ های نمایه سازی متفاوتی دارند.
نمایه سازها معمولاً بسته های ماهانه را برای فهرست کردن هزاران پیوند پیشنهاد می کنند، اما اگر مجبور باشید تعداد کمی از پیوندها را در طی چند ماه ایندکس کنید، می توانند با یک سیستم اعتباری انعطاف پذیرتر نیز کار کنند. ارسال لینک به یک نمایه ساز بین ۰.۰۱ تا ۰.۰۲ دلار هزینه دارد.

 

ایندکس کردن لینک چیست | DEINDEXING

این به این دلیل نیست که یک پیوند ایندکس شده است که برای همیشه ایندکس می شود. ما در موارد معدودی متوجه شدیم که پیوندها توسط گوگل فهرست‌گشایی می‌شوند.
دلایل کمی برای توضیح این موضوع می تواند به ذهن متبادر شود: یا پیوندها به خوبی به هم متصل نبودند یا در نهایت گوگل در نظر گرفت که این پیوندها مرتبط نیستند و ارزش قرار گرفتن در ایندکس را ندارند.
همچنین این امکان وجود دارد که پلتفرم میزبانی که در آن بک لینک ها تصمیم به اضافه کردن برچسب های noindex داشته باشند. این مورد برای پلتفرم انتشاراتی Medium بود که اجرای تگ noindex را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

 

آیا برای جذب ترافیک، بک لینک ها باید ایندکس شوند؟

خزیدن و فهرست بندی صفحات وب بسیار مهم است تا بتوانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و شروع به دریافت ترافیک و تبدیل ارگانیک کنند.

برای سئوی انگل، نمایه سازی یک مرحله کلیدی است زیرا هدف این است که انگل شما در SERP نشان داده شود.

برای بک لینک، آیا ایندکس کردن به اندازه صفحات وب و انگل ها مهم است؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بک لینک ها در سئو مهم هستند. یکی از موضوعات مورد بحث در انجمن‌ها و گروه‌های سئو این است که آیا بک لینک‌های do-follow باید خزیده شوند یا به طور کامل ایندکس شوند تا برای سئو به حساب بیایند، مثلاً قدرت پاس.

بسیاری فکر می کنند که بک لینک ها باید به طور کامل ایندکس شوند تا قدرت را به وب سایت پول منتقل کنند. به نظر می رسد اقلیتی فکر می کنند که دریافت بک لینک توسط ربات ها کافی است.

در نهایت برخی فکر می‌کنند که لینک‌هایی که توسط ربات‌ها خزیده می‌شوند برای سئو اهمیت دارند، اما نه به اندازه لینک‌هایی که به طور کامل ایندکس شده‌اند.

چگونه می توانم بررسی کنم که آیا صفحات یا پیوندهای من ایندکس شده اند؟

اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید تا لینک‌های خود در کنسول جستجوی گوگل، سمروش یا داشبورد Ahrefs ظاهر شوند، می‌توانید با انجام یکی از سه جستجوی زیر در گوگل، پیوندها را یکی یکی بررسی کنید:

http://www.link1.com (به نتایج گسترده تری منجر می شود)

inurl:http://www.link1.com

سایت: http://www.link1.com

این تکنیک همیشه دقیق نیست زیرا گاهی اوقات یک پیوند در جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود اما در Ahref یا Semrush نشان داده می شود.

هنگامی که می خواهید بک لینک های سایت پول خود یا صفحه دیگری را بررسی کنید، متوجه تفاوت هایی بین Semrush و Ahrefs خواهید شد، بنابراین خوبه از هر دو استفاده کنید.

گزارش لینک های سایت توسط گوگل

مطالب یا پیوندهای جدید من با چه سرعتی می توانند ایندکس شوند؟

صفحات وب ممکن است چند ساعت، روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا ایندکس شوند. اگر وب‌سایت شما Google News تأیید شده باشد، محتوای شما خیلی سریع تأیید می‌شود. برای سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی، می توانید از ربات ها درخواست کنید از صفحات شما از طریق کنسول جستجوی گوگل بازدید کنند، اما نتایج تضمین نشده است.

همانطور که قبلا ذکر شد، نمایه سازی بک لینک ها دشوارتر از ایندکس کردن صفحات وب شما است و نمایه کننده های سئو به طور گسترده برای این منظور استفاده می شوند. ما متوجه شدیم که مشکلات ایندکس در گوگل به به روز رسانی های گوگل مرتبط است. SemRush ابزار مفیدی به نام حسگر Semrush دارد که نوسانات SERP را اندازه گیری می کند و بنابراین نشانه ای از به روز رسانی های گوگل (حتی اعلام نشده) است. اگر نوسانات بالا باشد، احتمالاً نمایه سازی دشوار است، بنابراین بهتر است منتظر بمانید تا شاخص نوسان پایین بیاید تا پیوندهایی را به نمایه ساز مورد علاقه خود ارسال کنید.

 

 

برچسب ها:
درج دیدگاه