خبرنامه
خبرنامه
           

6 ابزار آنالیز سئو وب سایت داخلی، خارجی، تکنیکال (2022)

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

مرداد ۱۰, ۱۴۰۱

۱۰:۰۵ ب.ظ

omidbodagh

آیا به دنبال بهترین ابزار جستجوگر سئو و تجزیه و تحلیل وب سایت هستید؟

ابزار های سئو می توانند به شما کمک کند بررسی و تصویر واضحی از سئوی خود داشته باشید، ایده هایی برای بهبود به شما ارائه دهد و به شما در افزایش ترافیک وب سایت از سئو کمک کند.

در این مقاله، انتخاب های تخصصی خود را از بهترین ابزارهای جستجوگر سئو و تحلیلگر وب سایت به اشتراک می گذارم.

چرا از ابزار آنالیز سئو و تحلیلگر وب سایت استفاده کنیم؟

جستجوگر سئو و ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما درست کار می کند یا خیر.

با استفاده از جستجوگر سئو، می توانید ببینید که آیا وب سایت شما برای سئو بهینه شده است یا خیر و چه تغییراتی می توانید انجام دهید تا به شما در جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

آنالیز سئو و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت می توانند از جهات زیادی به وب سایت شما کمک کنند.

به شما کمک می کند هر گونه خطای سئو را که باعث عقب ماندن سایت شما می شود برطرف کنید

به سادگی با ایجاد بهبود، ترافیک بیشتری دریافت کنید

استراتژی های سئو خارج از سایت مانند ایجاد بک لینک را دنبال کنید

مواردی را پیدا کنید که می توانید از رقبای خود بالاتر باشید

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به بهترین ابزارهای جستجوگر سئو وب سایت و ردیابی رتبه ای بیندازیم که می توانید برای رشد کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.

1. AIOSEO

aioseo

All in One SEO (AIOSEO) بهترین افزونه سئو برای وردپرس است که توسط بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده شده است. این جامع ترین ابزار سئو است که وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما اطلاع می دهد که چگونه می توانید سئوی خود را بهبود بخشید.

این بسیار مبتدی است و دارای یک راه اندازی ساده است که شما را در فرآیند انتخاب بهترین تنظیمات سئو برای وب سایت خود راهنمایی می کند.

کل وب سایت وردپرس شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما یک امتیاز سئو می دهد، همراه با گزارش مفصلی از آنچه می توانید تغییر دهید.

 aioseo-site-score

به عنوان مثال، ممکن است به شما بگوید که پیوندهای داخلی، پیوندهای خارجی را اضافه کنید، لینک های شکسته را اصلاح کنید، هدرهای خود را تغییر دهید، توضیحات متا و متا تگ ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

حتی اگر قبلاً هرگز سئو کار نکرده اید، این افزونه به شما آموزش می دهد و به شما نشان می دهد که چه چیزی را باید اصلاح کنید.

چک لیست سئو

همچنین می توانید با سفارشی کردن عنوان متا، توضیحات متا و موارد دیگر، هر پست و صفحه را در وبلاگ وردپرس خود به طور کامل بهینه کنید. به هر صفحه یک امتیاز TruSEO داده می شود، با بهبودهایی که انجام می دهید، امتیاز بالاتر می رود.

با ایجاد تمام تغییرات پیشنهادی این افزونه، سئوی داخلی تقریباً عالی خواهید داشت و به راحتی ترافیک بیشتری را به وب سایت خود خواهید برد.

همچنین یک ویژگی تحقیق رقبا وجود دارد که به شما نشان می دهد رقبای شما چقدر برای سئو بهینه شده اند.

تحلیل سئو رقبا

AIOSEO همچنین دارای نقشه‌های سایت XML هوشمند، نشانه‌گذاری طرح‌واره قطعه غنی، ویرایشگر robots.txt، یکپارچه‌سازی داخلی رسانه‌های اجتماعی و تعداد زیادی ویژگی مفید دیگر برای افزایش دیده شدن برای موتور های جستجو است.

2. SEMRush

semrush سئو سایت

SEMRush یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار است. این توسط وبلاگ های وردپرس، کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل در هر اندازه استفاده می شود.

ما در اینجا در WPBeginner از SEMRush برای بسیاری از وظایف سئو مانند ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم.

شما می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود و انجام تحقیق SEO استفاده کنید.

 

رتبه بندی سئو با سمراش

یک بررسی کننده بک لینک وجود دارد که تمام سایت هایی را که به سایت شما لینک می دهند، همراه با اعتبار آنها و انکرتکست را به شما نشان می دهد.

این به شما نشان می دهد که آیا تلاش های لینک سازی شما کارساز است یا خیر و حتی شرکت های بالقوه را پیدا می کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند لینک های اسپم را قبل از اینکه بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند، شناسایی کنید.

آنالیز بک لینک با سمراش

همانطور که روی استراتژی SEO خود کار می کنید، می توانید از ردیاب کلمه کلیدی استفاده کنید تا ببینید آیا رتبه شما بهبود می یابد یا خیر.

شما حتی می توانید کلمات کلیدی خاصی را که برای کسب و کار شما با ارزش ترین هستند، دنبال کنید.

یافتن کلمات کلیدی با ارزش

می توانید از مزایای آزمایشی رایگان 7 روزه یا طرح رایگان محدودی که به شما امکان دسترسی به اطلاعات اولیه SEO و وب سایت را می دهد، استفاده کنید.

اگر گزارش‌های دقیق سئو و ویژگی‌های تجزیه و تحلیل سئو را می‌خواهید، پلن های پریمیوم از 119.95 دلار در ماه شروع می‌شوند و به شما دسترسی کامل به وب‌سایت، سئو و داده‌های ترافیک را می‌دهند.

3. MonsterInsights

MonsterInsights

MonsterInsights بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است که توسط بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده شده است. این به شما اجازه می دهد تا به راحتی Google Analytics را در وردپرس راه اندازی کنید و معیارهای ترافیک خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

همچنین می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود نظارت کنید. می‌توانید گزارش کنسول جستجوی Google خود را مشاهده کنید و 50 عبارت جستجوی برتر رتبه‌بندی وب‌سایتتان را ببینید.

برای دسترسی به این گزارش، ابتدا باید کنسول جستجوی گوگل را به Google Analytics متصل کنید..

monsterinsights-search-console

 

همچنین تعداد نمایش ها، کلیک ها، نرخ کلیک و میانگین موقعیت هر کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

می توانید از این داده ها همراه با نکات بهینه سازی ارائه شده توسط AIOSEO برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر مقاله ای را پیدا کردید که در رتبه 11 یا 12 قرار دارد، می توانید آن را برای آوردن آن به صفحه اول بهینه کنید.

نسخه رایگان MonsterInsights موجود است، اما نسخه حرفه ای ردیابی پیشرفته، داده های اضافی، ادغام تجارت الکترونیک و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

4. Serpstat

serpstat-seo-website-analyzer

Serpstat طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف SEO بود که می تواند تجزیه و تحلیل عمیق وب سایت را ارائه دهد. این ویژگی بسیار غنی است اما هنوز هم تجربه کاربری عالی دارد.

ویژگی هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت و عملکرد سئو خود را بررسی کنید، بازرسی سئو سایت خود را انجام دهید، بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید و رتبه کلمات کلیدی خاص را بررسی کنید.

ابزار ممیزی سایت، هرگونه مشکل فنی سئو را که بر روی دید و عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد، به شما نشان می دهد. گزارش تجزیه و تحلیل ابتدا مهمترین مسائل را نشان می دهد و توصیه هایی برای رفع مشکل به شما ارائه می دهد.

همچنین یک ابزار تحلیل صفحه وجود دارد که به شما امکان می دهد یک صفحه در وب سایت خود را با یک صفحه وب مشابه وب سایت یک رقیب مقایسه کنید.

این به شما امکان می‌دهد ببینید آیا بهینه‌سازی‌های شما می‌تواند به شما کمک کند در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) از رقبای خود پیشی بگیرید.

همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک برای بررسی و نظارت بر بک لینک های وب سایت خود پیدا خواهید کرد.

به‌علاوه، یک ردیاب رتبه‌بندی کلمات کلیدی وجود دارد، بنابراین می‌توانید بهبود رتبه‌بندی خود را در طول زمان مشاهده کنید.

ابزار سئو رایگان به شما امکان دسترسی به بخشی از داده های وب سایت موجود برای نام دامنه شما را می دهد. نسخه پریمیوم از 69 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دسترسی به تمام داده های ارائه شده توسط ابزار را می دهد.

5. Google Search Console (گوگل سرچ کنسول)

گوگل سرچ کنسول

Google Search Console یک ابزار رایگان بررسی سئو سایت از گوگل است که به شما کمک می کند تا حضور وب سایت خود را در موتورهای جستجو کنترل و حفظ کنید.

از آنجایی که گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است، باید مطمئن شوید که سایت شما در جستجوی گوگل به درستی نمایش داده می شود و هیچ خطای جستجو ندارد.

به شما نشان می دهد که چگونه وب سایت شما در جستجوی ارگانیک ظاهر می شود، اگر دارای هر گونه خزنده، قابلیت استفاده از تلفن همراه یا مشکلات فهرست بندی باشد، و حتی مشکلاتی با محتوای تکراری داشته باشد.

ارور گوگل سرچ کنسول

این ابزار همچنین کلمات کلیدی را که وب سایت شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند، همراه با نمایش، موقعیت، نرخ کلیک و موارد دیگر نمایش می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود نرخ کلیک و دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از این داده‌ها برای ارائه ایده‌های پست وبلاگ جدید و دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما در مورد نحوه استفاده مؤثر از کنسول جستجوی Google را ببینید.

نکته حرفه ای: می توانید از MonsterInsights برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود مستقیماً در قسمت مدیریت وردپرس خود با استفاده از داده های کنسول جستجوی Google استفاده کنید.

کنسول جستجوی گوگل همچنین یک گزارش سرعت صفحه دارد که به شما نشان می دهد آیا صفحاتی در سایت شما دارای مشکلات سرعت و عملکرد هستند یا خیر.

ubersuggest-seo-website-analyzer

Ubersuggest یک ابزار رتبه‌بندی سئوی رایگان و ممتاز از نیل پاتل است که می‌تواند حجم زیادی از داده‌های مفید SEO و ترافیک ارگانیک را در اختیار شما قرار دهد.

هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید، می توانید یک وب سایت به ابزار اضافه کنید و یک بررسی SEO را اجرا کنید. با این کار وب سایت شما در برابر عوامل رتبه بندی رایج بررسی می شود تا ببیند آیا سایت شما مشکلی دارد یا خیر.

ubersuggest-seo-audit

این به اندازه ابزارهای دیگر مانند AIOSEO و SEMRush عمیق نیست، اما همچنان داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار همچنین شامل یک تحلیلگر ترافیک است که به شما اطلاعات دقیقی از سطوح ترافیک، کلمات کلیدی و بک لینک های رقیب شما ارائه می دهد.

شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی سئو خارج از سایت و تلاش های بازاریابی محتوا استفاده کنید.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی کامل به ابزار ممیزی SEO را به همراه سه جستجوی رایگان در روز می دهد. برنامه های پرمیوم از 29 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دسترسی نامحدود به جستجوها و داده های ترافیک را می دهد.

بهترین جستجوگر سئو و ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت کدام است؟ (انتخاب تخصصی)
پس از استفاده از محبوب ترین ابزارهای جستجوگر سئو و تحلیلگر وب سایت، ما معتقدیم که AIOSEO و SEMRush دو ابزار برتر در بازار هستند.

AIOSEO بهترین افزونه و ابزار سئو وردپرس است. بهینه سازی وب سایت شما برای سئو بسیار ساده می شود.

SEMRush ابزار پیشرفته تری است که می تواند به شما در رفع خطاهای فنی بیشتر در سئو کمک کند و به شما کمک کند تا کل استراتژی سئو خود را بسازید.

تیم ما از ahrfs و SEMRush برای بهبود رتبه بندی SEO خود استفاده می کند.

ما همچنین سایر ابزارهای تحلیلگر سئو و ممیزی وب سایت مانند Ahrefs، WooRank و Moz را امتحان کردیم، اما تصمیم گرفتیم این لیست را کوتاه نگه داریم تا تصمیم شما را آسانتر کنیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بهترین ابزارهای جستجوگر سئو و تجزیه و تحلیل وب سایت را برای خود پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما از بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی و انتخاب های متخصص ما از افزونه های ضروری وردپرس برای سایت های تجاری را ببینید.

پست شده در دسته‌بندی نشدهبرچسب‌ها:
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد