خبرنامه
خبرنامه
           

 معرفی قابلیت جدید جستجو با Circle to Search

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

بهمن ۱۳, ۱۴۰۲

۷:۲۲ ب.ظ

omidbodagh
کنجکاوی، این ویژگی بنیادی، از آغاز پیدایش انسان تا کنون، نقش مهمی در پیشرفت و تکامل نسل بشر داشته است. از کنکاش در اعماق دریا گرفته تا سفر به افق‌های دور، به لطف این خصوصیت منحصربه‌فرد بوده که باورهایمان را تغییر دادیم و توانستیم مرزهای دانش و تجربه را تا بی‌نهایت گسترش دهیم. آنجا که پاسخ به پایان می‌رسد، کنجکاوی بیشتر می‌شود.
گوگل همواره تمرکز خود را بر بهبود فاصله بین کنجکاوی تا دستیابی به اطلاعات گذاشته است. این مهم به لطف قدم‌های بزرگی که در حوزه هوش مصنوعی برداشته شده، تجربه‌ای ناب از ارائه پاسخ‌های طبیعی را به ارمغان آورده که دستاوردی بی‌نظیر به‌حساب می‌آید.
به لطف فناوری جستجوی صوتی توانستید نام یک آهنگ را تنها با همخوانی آن پیدا کنید و یا با استفاده از لنز، آنچه را که می‌بینید به جستجو بیاورید. اما اکنون زمان آن فرا رسیده تا با آخرین نوآوری گوگل، یعنی دایره جستجو آشنا شوید.

معرفی دایره جستجو – Circle to Search

تلفن‌های همراه، پنجره‌ای به‌سوی منابع عظیم اطلاعات در سرتاسر دنیا هستند. جستجو برای حل یک مشکل، خرید هدیه‌ای زیبا، یادگیری یک مهارت جدید و حتی پیداکردن دلیلی برای لبخندزدن؛ این وسیله جادویی اینجاست تا شما را در نحوه رسیدن به علائقتان همراهی کند.
اما همه چیز به این آسانی نیست؛ زیرا در اکثر مواقع باید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید به تمام خواسته‌هایتان برسید. این تجربه آزاردهنده وقتی چالش‌برانگیز می‌شود که به صفحه خیره می‌شوید و نمی‌دانید چطور آنچه را که در ذهن دارید به سرانجام برسانید و برای سؤالات درون ذهنتان، پاسخی مناسب داشته باشید.
دایره جستجو یا Circle to Search به قابلیت جدیدی گفته می‌شود که با آن شما می‌توانید برای جستجوی هر چیزی، بدون نیاز به اپلیکیشن یا ابزاری خاص، تنها با یک حرکت ساده، به نتیجه برسید.
کافی است به کمک گوشی اندرویدی خود، آنچه که درباره‌اش کنجکاو هستید را به‌صورت طبیعی (کشیدن دایره، رسم خط یا لمس) انتخاب و اطلاعات موردنیاز را همان جا دریافت کنید.
معرفی دایره جستجو - Circle to Search
بیایید یک مثال بزنیم. حتماً پیش‌آمده که در شبکه‌های اجتماعی و یا هنگام تماشای یک ویدئو، از لباس یا کیف یک شخص خوشتان آمده باشد. یا در بخشی از یک فیلم، روی میز نوعی غذا سرو شده که توجهتان را جلب می‌کند؛ کافی است دکمه Home یا نوار پیمایش صفحه اندروید خود را برای چند لحظه لمس کنید تا قابلیت Circle to Search فعال شود. حالا کافی است با رسم دایره دور کیف یا خط کشیدن کنار ظرف غذا و همکاری که نشان‌دهنده یک آیتم در صفحه باشد، به تمام اطلاعات مرتبط با انتخاب خود دسترسی داشته باشید.
اما این‌همه ماجرا نیست، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به کمک فیچرهای گوگل، انواع مدل‌های کیف، برندها و سایر ویژگی‌های سفارشی را نیز مورد بررسی قرار دهید. آیا روی رژ خوش‌رنگی خط کشیده‌اید؟ به کمک فناوری‌های جستجوی گوگل قادر خواهید بود، آن را با مدل‌های سه‌بعدی سرپ بر اساس تن رنگ صورتتان انتخاب و همان جا خریدتان را انجام دهید.
تمام این کارها بدون هیچ‌گونه زحمتی قابل‌انجام است و دیگر نیاز نیست از صفحه‌ای به بخش دیگری بروید. وقتی کارتان تمام شد، صفحه را به کنار بکشید و به جایی که بودید برگردید.
گاهی اوقات ممکن است بخواهید سؤالات پیچیده‌تری در مورد آنچه که می‌بینید، بپرسید. فرض کنید در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستید و ناگهان تصویر یک املت خوشمزه با مواد افزودنی متفاوت نظر شما را جلب می‌کند. هرچند از این‌گونه موارد همواره در وب یافت می‌شود؛ اما این املت از ظاهر متفاوتی برخوردار است و اینجاست که مشتاق یادگیری بیشتر هستید.
به کمک فناوری multisearch که توانایی جستجو با متن و تصویر را به طور هم‌زمان فراهم می‌سازد، می‌توانید مفاهیم، ایده‌ها یا هر نوع موضوعی را به‌راحتی درک کنید و به جستجو بیاورید.
چرا این‌قدر املت غذای محبوبی است؟ به‌جز گوجه و تخم‌مرغ چه موادی داخل این تصویر است؟ چطور این املت را درست کنم؟
این سؤالات تنها جستجوهای ساده‌ای نیست که همیشه با آن سروکار داشتید، گوگل می‌خواهد که شما بتوانید غذایی که دوست دارید را خودتان آشپزی کنید و طعم آن را بر اساس نظرات دیگران متوجه شوید.
این املت به دلیل ترکیب بخصوص آن که با ادویه و سبزی‌های بخصوص تهیه شده، تجربه‌ای متفاوت از آنچه که تاکنون بر بدن می‌زدید به شما هدیه می‌دهد. بوی نان داغ شده روی آتش را می‌فهمید؟ طعم سیب زمین با سس سیر چطور؟ نتایج جستجوی گوگل قرار است آب را در دهان شما به راه بیندازد، نه اینکه فقط بهانه‌ای برای کلیک‌کردن به شما بدهد.
ویژگی Circle to Search می‌تواند به شما در شناسایی سریع اجزای تشکیل‌دهنده یک عکس یا المان‌های موجود در فیلم کمک کند.
پست شده در سئو
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد