خبرنامه
           

نقش مدیر سئو و مهارت های او چیست؟

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

تیر ۸, ۱۴۰۲

۲:۴۷ ب.ظ

omidbodagh
سئو یکی از چند رشته ای ترین بخش های تاریخ است. در واقع، با بسیاری از حوزه های دیگر در هم آمیخته است: کانال های بازاریابی، محصول و توسعه. کسانی که درگیر سئو هستند باید استراتژی خود را به گونه ای انجام دهند که آن را با اهداف کلی تر بازاریابی و کسب و کار هماهنگ کنند.

مدیر سئو به صورت روزانه چه کاری انجام می دهد؟

مهم ترین مهارت هایی که برای تبدیل شدن به آن نیاز دارید چیست؟ و چقدر می توانید انتظار کسب درآمد داشته باشید؟

برنامه روزانه شما بستگی به این دارد که آیا شما داخل شرکت هستید و بنابراین فقط برای یک شرکت کار می کنید یا برای آژانسی کار می کنید که چندین مشتری را مدیریت می کند. به طور کلی، اگر در یک شرکت هستید، انتظار کار تاکتیکی بیشتری و اگر در یک آژانس کار می کنید، برنامه ریزی استراتژیک بیشتری داشته باشید.

مدیریت

باشه میدونم مدیران سئو کارها و افراد را مدیریت می کنند. در شرکت‌های کوچک‌تر، مدیران سئو اغلب مسئولیت کل بخش سئو را بر عهده دارند و مستقیماً به یک CMO گزارش می‌دهند. در تیم های بازاریابی بزرگتر، ممکن است یک رئیس SEO در وسط باشد.

اصطلاح مدیریت می تواند کاملا مبهم باشد، بنابراین من لیستی از وظایف مدیریتی که می توانید در این نقش انتظار داشته باشید را جمع آوری کرده ام:

  • شرکت در جلسات با مشتریان و اعضای تیم؛
  • هماهنگی وظایف تیم و مدیریت سوالات و مشکلات.
  • آموزش، آموزش و انگیزه تیمی؛
  • من با همه ذینفعان کار می کنم.
  • ایجاد ارائه برای مشتریان بالقوه جدید (اگر در یک آژانس هستید)

استراتژی

یک استراتژی سئو مانند یک طرح جنگی است که تمام تلاش‌های مرتبط با سئو را هدایت می‌کند تا به یک سایت اجازه دهد حداکثر دیده شدن را در موتورهای جستجو به دست آورد. به عنوان بخشی از استراتژی، مدیران کمپین های مختلف سئو را برنامه ریزی می کنند و از اجرای صحیح آنها اطمینان می یابند. مدیران سئو همچنین اطمینان حاصل می کنند که همه این تلاش ها بخشی جدایی ناپذیر از یک برنامه بازاریابی بزرگتر است .

تاکتیک

تاکتیک ها نحوه اجرای یک استراتژی برای موفقیت هستند. این در مورد تمام تاکتیک ها ، ترفندها، تلاش ها، فعالیت ها و همه چیزهایی است که برای اجرای استراتژی خود نیاز دارید.

به طور کلی شما می توانید هزاران کار مختلف را در سئو انجام دهید، اما معمولا یک مدیر سئو درگیر کارهای تاکتیکی پیشرفته ای می شود که افرادی که در این صنعت کار می کنند بهتر از سایر تیم ها می توانند انجام دهند. یا درگیر تجزیه و تحلیل کارهای دیگران می شود، مثلاً طرح های تحریریه، تغییرات فنی پیشنهادی تیم های دیگر و غیره.

بخش تاکتیکی کار یک مدیر سئو به منابع موجود برای بخش سئو برنامه ریزی شده بستگی دارد. اگر مدیر تیم کوچکی داشته باشد، احتمالاً بیشتر از فردی که تیمی متشکل از 10 متخصص سئو را مدیریت می کند، درگیر کارهای عملی سئو می شود.

گزارش نویسی

گزارش نویسی از عملکرد سایت، محتوای منتشر شده، تجربه کاربری، لیست بکلینک ها و گزارش نویسی همه جانبه دوره ای جز وظایف یک مدیر سئو میباشد.

گزارش نویسی سئو

معمولاً این گزارش‌ها یک بار در ماه برای گزارش تغییرات، بهبود یا بدتر شدن آن ایجاد می‌شوند. این به دور از یک کار روزمره است، اما اگر در آژانسی با مشتریان زیادی کار می کنید، فرآیند ایجاد گزارش نیز می تواند یک فعالیت مکرر باشد.

گزارش موقت مستحق بحث جداگانه است. این لزوما در مورد صحبت با مشتریان یا سایر تیم ها نیست، بلکه در مورد بررسی وضعیت داخلی یا بررسی پیشرفت خود است.

رنکس سئو

مهمترین مهارت های یک مدیر سئو چیست؟

این صلاحیت بیشترین استناد را داشت. در واقع بسیاری از فعالیت های روزانه ذکر شده در بالا حول محور ارتباطات می چرخد.

در اینجا منظور از مهارت های ارتباطی در سئو چیست:

  • توانایی انتقال مفاهیم پیچیده سئو را با استفاده از زبانی ساده که حتی افراد غیر SEO نیز می توانند درک کنند، داشته باشید.
  • فعالیت ها را به گونه ای تعیین کنید که همه بدانند چه کاری باید انجام دهند و هدف از فعالیتشان چیست.
  • قادر به اشتراک گذاری بازخورد سازنده باشید.
  • نسبت به اعضای تیم همدل باشید؛
  • از مهارت های مذاکره برخوردار باشید و بدانید که چگونه ارزش سئو را به همه ذینفعان “فروش” کنید.

ذهنیت داده محور و تفکر انتقادی

من 100% با ابی موافقم:

داشتن وابستگی یا حداقل علاقه به داده ها برای هر نقش بازاریابی حیاتی است. 

این امر به ویژه در سئو صادق است. شما نمی توانید بدون دانستن اینکه به چه داده هایی نگاه کنید، به چه معنا هستند و با آن چه کاری انجام دهید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. و این نیز تا حد زیادی با تفکر انتقادی مرتبط است.

بر اساس تجربه من از مصاحبه با بسیاری از بازاریابان، اینها مهارت هایی هستند که بیشتر باید روی آنها کار کرد. برای اینکه یک مدیر سئو عالی باشید، باید بدانید که چگونه از گوگل آنالیتیکس ، کنسول جستجو ، یک ابزار سئوی همه جانبه مانند Ahrefs استفاده کنید و بتوانید با استفاده از داده های استخراج شده از این ابزارها، گزارش های سئو ایجاد کنید .

کنجکاوی و یادگیری مداوم

اصول اولیه سئو در طول سال ها ثابت مانده است، اما گوگل همه را با به روز رسانی ها و تغییرات الگوریتم و SERP مشغول نگه می دارد . در همین حال، ابزارهای سئو همچنان ویژگی های جدیدی را منتشر می کنند و باهوش ترین سئوکاران همیشه راه حل های بهتری برای مشکلات رایج ارائه می دهند.

یادگیری مداوم و کنجکاوی دو عنصر اساسی به همراه دیگری هستند: آگاهی از اینکه حتی ایده های شما نیز ممکن است شکست بخورند. هیچ تضمینی در سئو وجود ندارد و شما فرصت کافی برای درس گرفتن از اشتباهات خود خواهید داشت. و به یاد داشته باشید: شکست های تیم شما نیز بخشی از مسئولیت شماست.

مهارت های مدیریت زمان، اولویت بندی و توانایی تفویض اختیار

حتی اگر مدیر نیستید، احتمالاً می‌دانید که غرق شدن در متن‌ها، ضرب‌الاجل‌ها و جلسات بی‌پایان چگونه است. این فرصت شما برای ایجاد یک سیستم کارآمد و درک هرج و مرج است.

با پیشرفت در حرفه خود، نه تنها همه چیز آشفته تر می شود، بلکه اگر این هرج و مرج به افراد دیگر منتقل شود، مسئولیت پذیر می شوید. به همین دلیل است که باید با مدیریت خوب زمان، اولویت دادن به کارهای مهم و سپردن کار به دیگران، کاری کنید که کارها به نفع شما باشد و نه علیه شما.

مهارتهای فنی

به عنوان یک متخصص سئو، در صورتی که مسئولیت مستقیم شما بر عهده شما نباشد، ممکن است فقط اصول اولیه سئو فنی را بدانید . اما هر مدیر سئو باید فراتر از اصول اولیه باشد، زیرا اغلب این متخصصان هستند که تغییرات فنی سئو را تایید می کنند و با توسعه دهندگان ارتباط برقرار می کنند.

داشتن یک درک اولیه از HTML باید در تمام سطوح هنگام کار در سئو داده شود. در اینجا همچنین تعدادی از مهارت های فنی بیشتر وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

  • حداقل دانش حداقل در مورد SEO JavaScript
  • توانایی درک نشانه گذاری طرحواره
  • آشنایی با Core Web Vitals و بهبود سرعت صفحه 
  • تجزیه و تحلیل فایل های لاگ

نتیجه گیری

کار به عنوان مدیر سئو جالب است. با این حال، ما به آنچه در آینده خواهد آمد اشاره نکردیم. در بسیاری از شرکت ها، نقش های سئو فراتر از این سطح نمی رود، اما خط پایان می تواند مدیری باشد که رئیس یا مدیر سئو می شود.

هر سئو باید افق های خود را گسترش دهد و بر بازاریابی به عنوان یک کل تمرکز کند تا از نردبان شغلی بالا برود و به یک مدیر ارشد مدیریت تبدیل شود. بنابراین این یک مهارت دیگر است که باید روی آن تمرکز کنید (علاوه بر پنج مورد اول ذکر شده در مقاله).

یک بار دیگر از ابی، سوگان، جان و اکسل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیاتشان تشکر می کنیم.

پست شده در سئو, عمومی
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد