خبرنامه
خبرنامه
           

سند راهنمای SEO Starter Guide گوگل با تغییرات اساسی بروزرسانی شد

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

بهمن ۱۳, ۱۴۰۲

۷:۱۳ ب.ظ

omidbodagh
سند راهنمای  SEO Starter Guide که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، در ابتدا یک فایل پی‌دی‌اف ۲۲ صفحه‌ای بود که به عنوان یک منبع جامع برای پوشش موضوعات رایج سئو در آن زمان طراحی شد. این فایل به ۴۰ زبان دیگر گسترش یافت و توانست به یک صفحه وب مدرن تبدیل شود که از طریق اینترنت در دسترس همگان بود.
گوگل می گوید: در طول تمام این سال‌ها، موضوعات بیشتری را به این سند اضافه کردیم که بیشتر به توصیه‌های کلی درباره یک موضوع بخصوص مثل بروزرسانی ها می پرداخت و کمتر پیش می آمد که بخواهیم چیزی را در آن حذف کنیم. حال بیش از 15 سال از آن روزها می گذرد و امروز تصمیم گرفتیم تا نسخه بهینه تری از راهنمای مقدماتی سئو را منتشر می‌کنیم که تمرکز ببشتری بر روی جامعه مخاطبین تازه‌کار دارد. موضوعاتی که وقتی یک نفر قصد دارد تازه وارد دنیای سئو شود بتواند بطور دقیق بر روی آن‌ها تمرکز کند و دلیل چیزهایی که آنجا هست را بداند.

تمرکز بهتر بر مخاطب هدف

همانطور که از نام SEO Starter Guide  پیداست، سند راهنمای مقدماتی سئو در واقع مناسب صاحبان وب‌سایت‌های نوپا و سایر تولیدکنندگان محتوا است که می‌خواهند نحوه حضور خود در نتایج جستجو را بهبود دهند و روش انجام آن را بیاموزند؛ این یعنی سطح محتوای آن منساب افراد متخصص نیست.
به همین ترتیب، برای کمک به جامعه مخاطبین هدف، اصطلاحات تخصصی و مبهم را از این سند راهنما حذف کردیم تا بتوان سریع‌تر به اصل مطلب رسید. برای این منظور اکثر بخش‌ها هم با پرداختن به موضوعات اصلی و تاپیک های مهم خلاصه سازی شد تا درک مفاهیم و تعاریف مورد نیاز افراد مبتدی بازدهی بیشتری داشته باشد.
عمده تلاش ما بر این بود تا اصطلاحات و مفاهیم به روشی قابل درک  تشریح شود، رویکرد مهمی که فرد را به سمت پرسیدن “چرا” سوق بدهد و برای بیشتر دانستن به کنکاش وادار سازد.

ما موارد زیر را حذف کردیم

بخش واژه‌نامه-Glossary: به جای این قسمت، هر اصطلاح را در متن مربوطه توضیح دادیم.
بخش داده‌های ساختاریافته-Structured data: این موضوع برای سطوح پیشرفته‌ در نظر گرفته شده است و افراد مبتدی در ابتدای راه نیازی به آن ندارند. اگر به عنوان یک فرد تازه کار قصد پرداختن به آن را دارید، می توانید به کمک افزونه ها و ابزارهای موجود در انواع سیستم مدیریت محتوا (CMS) از این بخش استفاده کنید.
بخش سازگاری با موبایل-Mobile friendliness: اکثر سایت‌ها و پلتفرم‌های جدید در حال حاضر با موبایل سازگار هستند. به همین دلیل بخش Mobile friendliness section را برای افراد مبتدی حذف کردیم.
بخش تجزیه و تحلیل عملکرد سایت-Analyzing site performance: این بخش هم مربوط به موضوعات پیشرفته‌تر است. برای شروع می توانید پس از درک اصول اولیه و ایجاد چند تغییر در سایت خود، به آن نگاهی بیندازید.

ما موارد زیر را خلاصه سازی کردیم

بخش‌های “آیا شما در گوگل هستید-Are you on Google: این سکشن در قالب یک بخش واحد ساده‌سازی شده که به سریع ترین روش برای بررسی اینکه آیا سایت شما در گوگل است یا نه می پردازد. در نسخه جدید گام‌های اولیه‌ ای که مدیر سایت باید هنگام عدم مشاهده سایت خود در نتایج جستجوی گوگل انجام دهد، پوشش داده شده است.
بخش “آیا به سئو نیاز دارم؟-Do I Need and SEO: از آنجایی که ما یک سند مستقل به همین نام داریم؛ دیگر نیازی به نسخه تکراری نیست. پس تصمیم گرفتیم کل این بخش را تنها در دو جمله به راهنمای اصلی لینک بدهیم.

بخش عنوان لینک‌ها و اسنیپت ها-Title links and snippets

این بخش هم به طور قابل توجهی کوتاه شد تا بعد از یادگیری مفاهیم اولیه، سراغ مستندات جامع تر بروید.

بخش تصاویر-Images

به نظر ما، متن جایگزین تصویر یا همان alt text موضوع مهم تری برای افراد مبتدی است. علاقه‌مندان می توانند در صورت تمایل، سند راهنمای بهترین شیوه های سئوی تصاویر را مطالعه و بیشتر بیاموزند.

بخش “Opt out of Google Search”

در حالی که این بخش به مباحث مهمی اشاره می کند، اما به نظر می رسد بهتر است در سطوح دیگر پرداخته شود.

بخش لینک‌ها-Links

این قسمت با تمرکز بر روی اینکه چرا لینک سازی برای کاربران و موتورهای جستجو مفید است، خلاصه سازی شد.

بخش پروموت سایت

سرفصل فوق ضمن فشرده سازی، به بخش“گوگل برای سازندگان” لینک داده شد زیرا راهنمای دقیق‌تری برای این موضوع وجود دارد.
♦️بخش ساختار سایت-Site structure تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند، اما چند نکته اساسی وجود دارد:

بخش ناوبری

به جای Navigation، بر روی لینک‌ سازی داخلی و URL‌های مهم سایت تمرکز کردیم.

خطای ۴۰۴

ما واقعا به صفحات ۴۰۴ اهمیت نمی‌دهیم. مدیران سایت باید بدانند فقط هر کاری را که برای تجربه کاربران شان منطقی است باید انجام دهند.
صفحه 404

بخش بردکرامپ

Explicit setup for breadcrumbs هم جزو سطوح پیشرفته است.

محتوای اضافه شده و جدید

ما همواره تمام تلاش خود را می کنیم تا چیز جدیدی اضافه نکنیم، اما برخی از بخش‌ها هستند که پاسخی به یکسری سوالات نداشتند. به عنوان مثال کاربران تازه کار همیشه می پرسیدند که”چرا باید این کار را انجام دهم” و یا “چرا این موضوع اینجا نیست”. به همین دلیل هرچند تغییرات انجام شده چندان چشمگیری نیستند، اما در قسمت محتوای تکراری،  بطور دقیق  توضیح دادیم که “محتوای تکراری” چیست و اگر نیاز به اصلاح داشت، چگونه می توان آن را انجام داد.
ما یک بخش کوتاه جدید هم برای ویدیوها اضافه کردیم که هدف آن توازن محتوایی با بخش تصاویر است. همچنین یک بخش جدید دیگر در مورد نظریه‌ها و ایده‌های رایج سئو که به نظر ما نباید تمرکز زیادی روی آن‌ها شود و یک بخش جدید درباره اینکه چقدر طول می‌کشد تا تاثیر سئوی سایت را ببینیم اضافه کردیم تا این بروزرسانی را غنی تر سازیم.
ما ابتدا کمی تردید داشتیم که آیا پرداختن به یکسری حاشیه ها  و مستندسازی الگوهای غلط و افسانه‌ها درست یا خیر، اما در نهایت این کار را با هدف کمک به افراد تازه وارد و برای تمرکز بر روی حوزه‌هایی که واقعا مهم هستند انجام دادیم.

قدم بعدی چیست؟

راهنمای مقدماتی سئو – SEO Starter Guide به ندرت تغییر می‌کند و امیدواریم که به همین صورت باقی بماند. با این حال قصد داریم در ماه‌های آینده به شفاف‌سازی و ساده‌سازی مستندات خود ادامه دهیم. اگر ایده‌ای در مورد اینکه کدام سند راهنما یا موضوع باید اولویت‌بندی شود یا بازخوردی درباره راهنمای مقدماتی سئو دارید، آن را با ما در میان بگذارید.
توضیحات نویسنده: گوگل سابقا گفته بود: “خط مشی ها و اسناد راهنمایی که برای موتور جستجو و سئو داریم نیازمند تغییرات اساسی است زیرا بخش بزرگی از آن منقضی شده و دیگر کاربردی ندارند.” گوگل به این جمله اشاره کرده بود که اگر بخواهد کل خط مشی ها سندهای راهنما را بروزرسانی کند، جامعه سئو آمادگی رویارویی با این سطح از تغییر و تحول را نخواهند داشت. حال پس از آنکه این موتور جستجو درباره تحولات پیش روی سند راهنمای سئوی خود صحبت کرد، امروز این اتفاق افتاد و SEO Starter Guide بطور کامل بهینه سازی و بروز شد.
⭐️ این محتوا را همزمان با خبرگزاری های روز دنیا مطالعه می کنید.
پست شده در سئو
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد