خبرنامه
خبرنامه
           

معرفی انواع بازاریابی دیجیتال تا سنتی

به پایین اسکرول کنید
امید بداق
     

امید بداق

من
  • محل سکونت:
    ایران
  • شهر:
    ارومیه
  • سن:
    25

بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

۱:۳۳ ب.ظ

omidbodagh

بازاریابی سنتی 

به تبلیغاتی که قبل از ظهور اینترنت در کانال‌های آفلاین وجود داشتند مانند بیلبوردها، آگهی‌ها و نقاط رادیویی بازاریابی سنتی می گویند.

چون اطلاعات به راحتی در دسترس عموم نبود، اکثر بازاریابی سنتی بر تاکتیک های بیرونی مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها وابسته بود.

بازاریابی برون مرزی

بازاریابی برون گرا به تبلیغاتی از قبیل تماس های سرد،ارسال پیام، ایمیل، بدون درنظرگرفتن رضایت مخاطبین گفته می شود به همین دلیل اسم تبلیغات مزاحم را به خود گرفته است. 

 در این روش بیشتر سعی در انتقال پیام بازاریابی که شامل ارسال پیامی به مشتریان برای افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات شما بدون توجه به علاقه مصرف‌کننده است.

بازاریابی درونگرا 

بازاریابی درونگرا بدون توجه به هرچیزی و ایجاد وقفه، بر جذب مشتریان تمرکز دارد.اکثر تاکتیک‌های بازاریابی درون‌گرا تحت بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند، در بازاریابی درونگرا مشتریان می توانند به صورت آنلاین در مورد خریدهای خود تحقیق کنند.

ورودی این نوع بازاریابی سه پایه ی اصلی دارد:جذب، تعامل و لذت.

هدف اولیه اگر با محتوای قوی و تجربیات ارزشمندی که از زبان مخاطبین است، باشد مردم را به سمت کسب و کارشما جذب می کند.مورد بعدی این است که آنها را از طریق راه های ارتباطی درگیر کنید مانند بازاریابی ایمیلی و ربات های چت و البته ارزشمند و در نهایت فعالیت های خود را ادامه دار کنید، به عنوان یک مشاور و متخصص می توانید نظر آنها را جلب کنید.

بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ برعکس بازاریابی سنتی از تکنولوژی هایی استفاده می‌کند که به طور سنتی وجود نداشتند تا به روش‌های جدید به مخاطبان دسترسی پیدا کنند. این نوع بازاریابی با تلاش‌های بازاریابی، آنلاین می‌شود.

کسب و کارها از کانال های دیجیتالی از طریق موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط گرفتن با مشتریان فعلی و بالقوه برای تبلیغات استفاده می کنند.

بازاریابی موتورهای جستجو یا (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو یا (SEM) شامل تمام راهبردهایی است که برای اطمینان واعتماد از اینکه کسب و کار شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قابل مشاهده است استفاده می شود.شما با استفاده از SEM، می توانید این امکان را ایجاد کنید تا وقتی کاربر یک کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند، بتواند کسب و کار شما را در رتبه اول ببیند.

دراین مورد می توانیم به چند نوع SEM اشاره کنیم که عبارتند از بهینه سازی موتور جستجو یا (SEO)  برای نتایج جستجوی ارگانیک و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای نتایج موتورهای جستجو حمایت شده است.

پرداخت به ازای هر کلیک SEM شامل مناقصه برای کلمات کلیدی برای قرار دادن تبلیغات شما، از طریق پلتفرم هایی مانند Google Ads است. همچنین ابزارهای مدیریت تبلیغات برای ایجاد و مدیریت کمپین های PPC وجود دارد

بازاریابی محتوا

هدف ما در بازاریابی جذب مخاطبان است. یکی از بهترین راه ها در این زمینه تولید محتوای قوی و مفید است که بتوانیم در این راستا نظرکاربران را جلب کنیم.

بازاریابی محتوا شامل ایجاد، انتشار و توزیع محتوا در قالب محتوای متنی، صوتی،عکس و ویدیو برای مشتریان است که از طریق رسانه های ارتباطی مانند شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی، وبلاگ ها،کتاب های الکترونیکی،وبینارها حتی در انواع بروشور ها، کاتالوگ ها و… تولید شده و در اختیار عموم قرار میگیرد. در بازاریابی محتوا، هدف کمک به مخاطبان در طول سفر خریدار است. ابتدا سؤالات متداول و نگرانی های خریداران شما را قبل از اینکه آماده خرید شوند، شناسایی کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه با استقبال بیشتری مواجه است.

با پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر، برندها می توانند کسب و کار خود را تبلیغ کنند و به صورت شخصی تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

با این حال، با رسانه های اجتماعی، دو چیز کلید موفقیت است: محتوای مرتبط و ثبات.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

هیچ کس به دنبال چیزی برای خرید به شبکه های اجتماعی وارد نمی شود، مهم است که بین تبلیغات و سرگرمی تعادل برقرار کنید. تصاویر و زیرنویس‌های جذابی که مخاطبان شما را به لایک کردن، اشتراک‌ گذاری و نظر دادن تشویق می‌کنند، برند شما را بسیار به جذب مشتری نزدیک‌ تر می‌کند.

بازاریابی ویدئویی

طبق یک مطالعه Wyzowl در سال 2021، 87٪ از بازاریابان می گویند استفاده از ویدیو در استراتژی بازاریابی آنها راندمان مثبتی دارد چون کاربران اینترنت همه روزه حجم بسیاری از ویدیوهای مختلف را تماشا می کنند.

بازاریابی ویدئویی

ویدیو چه برای وب سایت، کانال یوتیوب، لیست ایمیل و یا دنبال کننده رسانه های اجتماعی شما باشد، می تواند آگاهی برند را افزایش دهد، تبدیل ایجاد کند و معاملات را ببندد.

برخی از برنامه های بازاریابی ویدیویی حتی به شما امکان تجزیه و تحلیل، پرورش و امتیاز دهی بر اساس فعالیت آنها را می دهند.

بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی از بلندگوهای هوشمندی مانند آمازون الکسا و گوگل هوم برای افزودن ارزش به مخاطبان و پاسخ به سؤالات در مورد موضوعات مورد علاقه آنها استفاده می کند.

علاوه بر بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی صوتی با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می توانید با توسعه یک اکشن Google Home یا مهارت الکسا نیز خلاق باشید.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی برندها را از طریق ایمیل به سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان متصل می کند. از کمپین‌های ایمیلی می‌توان برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک به کانال‌های دیگر، تبلیغ محصولات یا خدمات، یا پرورش سرنخ‌ها برای خرید استفاده کرد.

 

مقررات ایمیل مانند General Data Protection Regulation  (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) و قانون CAN-SPAM برندها را ملزم می‌کند که از شیوه‌های ایمیل تجاری مسئولانه پیروی کنند که در سه اصل خلاصه می‌شود

1.فقط به افرادی ایمیل بزنید که انتظار دارند از شما بشنوند. یعنی آنها انتخاب کرده اند

2.انصراف را برای مشترکین آسان کنید.

3.هنگام برقراری تماس در مورد اینکه چه کسی هستید شفاف باشید.

بازاریابی ایمیلی

با در نظر گرفتن این موضوع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که استراتژی نحوه ایجاد لیست ایمیل خود را تعیین کنید. پایگاه داده مخاطبینی که می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید. رایج ترین روش از طریق فرم های جذب سرنخ در وب سایت شما است.

سپس برای ارسال، ردیابی و نظارت بر اثربخشی ایمیل های خود به نرم افزار بازاریابی ایمیلی و یک CRM نیاز دارید. برای پیشبرد استراتژی ایمیل خود و به حداکثر رساندن بهره وری، ممکن است بخواهید به نرم افزار اتوماسیون ایمیل نیز نگاه کنید که ایمیل ها را بر اساس معیارهای راه اندازی ارسال می کند.

 بازاریابی مکالمه

ملاقات با مشتریان چگونه، چه زمانی و در کجا می خواهند؟ این فراتر از چت زنده است، به تماس های تلفنی، پیامک، فیس بوک مسنجر، ایمیل، Slack و کانال های دیگر گسترش می یابد.

سریع ترین راهی که به کمک آن می توانید مشتریان را در قیف بازاریابی حرکت دهید و به کمک قدرت کلام،آنان را به مشتری تبدیل کنید.

Buzz Marketing

یک استراتژی بازاریابی ویروسی است که از محتوای خلاقانه، رویدادهای تعاملی و تأثیرگذاران جامعه برای ایجاد بازاریابی دهان به دهان و پیش بینی محصول یا خدماتی که یک برند در شرف عرضه است، استفاده می کند.

بازاریابی وزوز زمانی بهترین کار را انجام می دهد که زودتر با اینفلوئنسرها تماس بگیرید و برنامه ای برای ایجاد سر و صدا در اطراف برند خود داشته باشید. برای پیگیری تلاش‌های خود، روی نرم‌افزار شنیداری اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید تا نبض واکنش مخاطبان خود را حفظ کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

این بازاریابی به گونه ای طراحی شده است که از یک جامعه موجود از دنبال کنندگان درگیر در رسانه های اجتماعی استفاده کند. اینفلوئنسرها در جایگاه خود متخصص در نظر گرفته می‌شوند و وفاداری و اعتماد را از مخاطبانی که ممکن است سعی در دستیابی به آنها داشته باشید ایجاد کرده‌اند.

برای شروع کار با اینفلوئنسر مارکتینگ، ابتدا باید استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بسازید و نوع اینفلوئنسر را مشخص کنید. سپس، شما می خواهید معیارهایی را برای اینفلوئنسر خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که با استراتژی و بودجه شما مطابقت دارند. عواملی که باید در نظر گرفته شوند شامل جایگاه آنها، اندازه مخاطبان و معیارهای فعلی آنها است.از آنجا می‌توانید اینفلوئنسرها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید:

ارتباط دستی در رسانه های اجتماعی

استفاده از پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

استخدام یک آژانس برای انجام تحقیقات و اطلاع رسانی برای شما

بازاریابی اکتسابی

با هر استراتژی بازاریابی، هدف شما جذب و حفظ مشتریان است. با این حال، هر نوع بازاریابی بر مرحله خاصی از سفر خریدار متمرکز است. بازاریابی اکتسابی بر مراحل اکتساب و تبدیل برای تبدیل افراد غریبه به سرنخ های فروش واجد شرایط تمرکز دارد.

چیزی که آن را از سایر انواع بازاریابی متمایز می کند این است که فراتر از تیم بازاریابی است و اغلب شامل کار با تیم های خدمات مشتری و موفقیت می شود. چرا؟ زیرا مشتریان راضی بزرگترین تبلیغ کنندگان هستند.

بازاریابی اکتسابی می‌تواند شامل چندین تاکتیک برای تبدیل یک وب‌سایت به موتور تولید سرنخ باشد، از جمله ارائه محصولات فریمیوم، راه‌اندازی مراکز آموزشی، سخت‌تر کردن نوشتن کپی در محل، بهینه‌سازی نرخ تبدیل و بهینه‌سازی سرنخ‌ها.

حتی ممکن است شامل یک استراتژی بهینه‌سازی سرنخ و پرورش برای شکاف پیشرو باشد.

بازاریابی متنی

بازاریابی متنی کاربران آنلاین را با تبلیغات متفاوت در وب سایت ها و شبکه های رسانه های اجتماعی بر اساس رفتار مرور آنلاین آنها هدف قرار می دهد. راه شماره یک برای تقویت تلاش های بازاریابی متنی از طریق شخصی سازی است

یک CRM همراه با ابزارهای بازاریابی قدرتمند، مانند CTAهای هوشمند، می‌تواند باعث شود که وب‌سایت بیشتر شبیه یک داستان ماجراجویی را انتخاب کنید و به کاربر این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مناسب را پیدا کند و اقدامات درست را به طور مؤثرتری انجام دهد.

بازاریابی شخصی

هدف بازاریابی شخصی ایجاد یک تجربه بازاریابی شخصی برای هر کاربری است که با برند شما روبرو می شود.

این می تواند به سادگی اضافه کردن یک نام کاربری در موضوع ایمیل یا ارسال توصیه های محصول بر اساس خریدهای گذشته باشد. محصولات نرم‌افزاری مانند Versium Reach به بازاریابان اجازه می‌دهند تا مشتریان B2B یا B2C خود را با بینش‌های قدرتمند مخاطبان هدف قرار دهند.

اگرچه ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما اگر تجربه خرید بهتری داشته باشد، اکثر مصرف کنندگان با آن موافق هستند. یک مطالعه Smarter HQ در سال 2019 گزارش داد که 79٪ از مصرف کنندگان احساس می کردند که برندها اطلاعات زیادی در مورد آنها دارند. با این حال، 90٪ از آنها هنوز مایل بودند اطلاعاتی در مورد رفتار و ترجیحات خود برای یک سفر خرید ارزان تر، آسان تر و لذت بخش تر به اشتراک بگذارند.

 بازاریابی برند

بازاریابی برند شکل دادن به درک عمومی برند شما و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف شما از طریق داستان سرایی، خلاقیت، طنز و الهام است. 

هدف در اینجا تفکر برانگیز بودن و ایجاد بحث است تا برند شما به خاطر سپرده شود و با احساسات مثبت همراه شود.برای شروع بازاریابی برند، باید شخصیت خریدار خود را عمیقاً درک کنید و آنچه که با آنها طنین انداز می شود. شما همچنین باید موقعیت خود را در بازار و آنچه شما را از رقبای خود منحصر به فرد می کند در نظر بگیرید. این می‌تواند به شکل‌دهی ارزش‌ها و آنچه که برای آن ایستاده‌اید کمک کند، و به شما خوراکی برای کمپین‌های داستان‌گویی می‌دهد.

بازاریابی مخفیانه

بازاریابی مخفیانه زمانی اتفاق می افتد که برند ها محصولات یا خدمات خود را به مشتریانی که نمی دانند برای آنها بازاریابی می شوند،تبلیغ می کنند.به عنوان مثال، زمانی که در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی هستید و محصولی مارک دار را می بینید که در عکس ادغام شده است. قبل از اینکه اینفلوئنسرها مشمول مقررات افشای تبلیغات شوند،اغلب از بازاریابی مخفیانه برای تبلیغ محصولات حمایت شده استفاده میکردند.

برای اینکه این سبک بازاریابی کار کند، برندها باید فرصت هایی را بیابند که با هویت و ارزش های برند آنها همسو باشد.

بازار چریکی

مارک چریکی فعال سازی های جسورانه و برندهای هوشمند را در مکان های مختلف پرترافیک قرار می دهد تا تبلیغات برند را گسترش دهد.

نمونه هایی از بازاریابی چریکی شامل تغییر محیط های شهری در فضا، تبلیغات در طول یک رویداد زنده بدون اجازه حامیان مالی یا سازمان دهندگان، شیرین کاری های عمومی و گنج یابی است.

این می تواند یک راه مقرون به صرفه برای جلب توجه باشد. با این حال، در صورت سوء تفاهم توسط مخاطب یا قطع شدن آن توسط آب و هوا، اجرای قانون یا سایر عوامل خارج از کنترل برند، پتانسیل آن را نیز دارد که به سمت چپ برود.

بازاریابی بومی

بازاریابی بومی زمانی اتفاق می‌افتد که برندها تبلیغات خود را متناسب با احساس، ظاهر و عملکرد پلتفرمی که در آن منتشر می‌شوند سفارشی می‌کنند.

شرکت‌ها، برندها با ناشران برای ایجاد و ایجاد حمایت برای مخاطبان خود مشارکت می‌کنند. هدف این است که با استفاده از تخصص ویراستاری برند و ایجاد تبلیغات بدون اختلال، نرخ گذاری را افزایش دهد یا از برند ایجاد کند.

بازار وابسته

رابطه وابسته زمانی است که یک کسب و کار به ازای هر خریدی که از طریق تاکتیک های تبلیغاتی آن شرکت انجام می شود، به برند دیگری – به نام شریک وابسته یا وابسته – کمیسیون پرداخت می کند.

یک رابطه وابسته زمانی به دست می آید که یک کسب و کار با نام تجاری دیگری – به نام شریک وابسته یا وابسته – با کمیسیون برای هر خریدی که از طریق تاکتیک های تبلیغاتی آن شرکت انجام می شود، وابسته شود.

در میان تأثیرگذاران محبوب است، اما می تواند توسط برندها برای تبلیغ محصولات یا خدمات سازگار با برندها نیز استفاده شود.

اگر بتوانید عملکرد خوبی از دارایی های قبلی خود داشته باشید، مانند وب سایت های تولید کننده سرنخ یا شبکه های اجتماعی فعال، آنها راهی عالی برای رشد این دارایی ها خواهند بود. محصول یا برندی را انتخاب کنید که با آنچه می فروشید همسو باشد – اما با شما رقابت نمی کند – و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

اگر می‌توانید از دارایی‌های قبلی خود، مانند وب‌سایت‌های تولید کننده سرنخ یا شبکه‌های اجتماعی فعال، عملکرد خوبی داشته باشید، راه بسیار خوبی برای رشد این دارایی‌ها هستند. محصول یا برندی را انتخاب کنید که با آنچه می فروشید همسو باشد – اما با شما رقابت نمی کند – و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

شریک برند

برندسازی مشترک، همکاری بین برندها است که در آن آنها یک کمپین را با نام تجاری مشترک می برند و نتایج را به اشتراک می گذارند. این یک ابزار تولید سرنخ عالی است که به برندها اجازه می دهد به مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا کنند.

برای اینکه برندها کار کنند، باید با هدف، محصولات یا خدماتی که شخصیت های مکمل و مشابه دارند، هماهنگ باشند.

خرید محصول

خرید محصول بسیار بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. این فقط عکس گرفتن از محصول و راه اندازی کمپین نیست. این آن را برای یک محصول و پذیرش از طریق موقعیت‌یابی، گسترش و تحقیقات بازار افزایش می‌دهد.

بازاریابان محصول در تقاطع تیم های محصول، فروش، بازاریابی و موفقیت مشتری می نشینند. آنها با تمام تیم ها برای هماهنگی فعال سازی فروش و استراتژی های طراحی کار می کنند

بازاریابی مبتنی بر حساب

بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) یک استراتژی بازاریابی بیش از حد متمرکز است که در آن تیم ها با یک مشتری یا مشتری به عنوان بازار خود رفتار می کنند. تیم های بازاریابی محتوا ایجاد می کنند، رویدادها را میزبانی می کنند و کمپین های کاملی را راه اندازی می کنند که به افراد مرتبط با آن حساب اختصاص داده شده است، نه کل صنعت.

این استراتژی به برندها اجازه می‌دهد تا کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده برای مشتریان ایده‌آل خود طراحی کنند و زمان و منابع خود را به مشتریانی اختصاص دهند که رفتارهایی با هدف بالا از خود نشان می‌دهند.

بازاریابی مشتری

بر خلاف بازاریابی اکتسابی که در آن تمرکز بر کسب مشتریان جدید است، بازاریابی مشتری بر حفظ مشتریان فعلی شما متمرکز است. هدف نهایی این است که مشتریان خود را با محصول یا خدمات خود و همچنین خدمات عالی به مشتری خوشحال کنید تا آنها را به حامیان برند تبدیل کنید.هزینه کسب بسیار بیشتر از هزینه حفظ یا فروش بیشتر مشتریان فعلی است، بنابراین برندها می توانند از سرمایه گذاری در این نوع بازاریابی سود ببرند.

با این حال، به بهبود مداوم تجربه مشتری متکی است، یعنی تأثیری که پس از ارائه خدمات از مشتری باقی می‌گذارید.

راه های ساده برای انجام این کار شامل حذف اصطکاک در فرآیند خدمات مشتری، ارائه منابع سلف سرویس، مانند پایگاه های دانش آنلاین، و استفاده از نرم افزار خدمات مشتری برای مدیریت و خودکارسازی تعاملات است.

در حال یافتن و ارائه پیام های بازاریابی هستید که الزامات دقیق آنها را هدف قرار می دهد. این نوع بازاریابی به طور یکسان برای شما و مشتریانتان سودمند است.

 

پست شده در اخبار, عمومی
۱ نظر
  • عرفان جمشاسب

    چقدر محتوای خوبی

    ۳:۴۳ ب.ظ بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ پاسخ
یک نظر بنویسید

توسعه سایت و سئو سایت مثله همیشه
برای من یک پیام بنویس

    * من قول می دهم که اطلاعات شخصی شما محرمانه باشد